In oktober 2013 neem ik deel aan een 2 daagse training Gebiedscommunicatie, marketing en participatie gegeven door Communicatiebureau Buhrs.
Post-hbo training Inleiding Gebiedscommunicatie
Hier ga ik kennismaken met de laatste inzichten en methodieken voor Gebiedsmarketing. Of het nu gaat om city-, wijk-, locatie- of objectmarketing. Ik leer de Brandstations-methodiek toepassen om tot een goede positionering en marketing- en communicatiestrategie te komen. Maar ook om een betere kijk te krijgen op beleid, product-marktcombinaties en gebied-/vastgoedconcepten. Naast Gebiedsmarketing is ook Participatie op basis van belevingswerelden een belangrijk deel van de training. Ik krijg nog meer zicht op burgerparticipatie en inspraakprocessen om deze te structureren en vorm te geven, mede door het verhogen van mijn inzicht in de belevingswerelden van de burgers. Ik heb er zin in en kijk nu al uit naar de praktijkcases uit Maastricht, Leiden en Amsterdam.
Post-hbo training Verdieping gebiedscommunicatie
In het tweede deel van de training ga ik mij verdiepen in de uiteenlopende aspecten van gebiedsmarketing, burgerparticipatie en draagvlakcommunicatie aan de hand van verschillende cases. Tijdens deze verdiepingscursus kan ik mijn theoretische basis opgedaan in de eerdere training Inleiding Gebiedscommunicatie uitbreiden met praktische vaardigheden.