Deze Summercourse van Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, is uitermate actueel en interessant voor mij om in deze rustige Corona periode te volgen.
Als communicatieprofessional moet ik inspelen op de veranderingen in het medialandschap. Dat wordt natuurlijk bepaald door de “klant” en die is verschoven in mediagedrag. Onderwerpen tijdens de 3 cursusdagen waren:
- Hoe kan ik de verschillende sociale media voor mijn strategie gebruiken?
- Is LinkedIn of TikTok wel iets voor mij of mijn organisatie?
- Zijn er andere sociale media vernieuwd op de markt gekomen?
- Moet ik alle sociale media gebruiken en hoe maak ik de juiste keuzes?
- Welke communities zijn er en wat kan ik met een community?
- Hoe kan ik er voor zorgen dat de community succesvol blijft?
- Hoe zorg ik dat onze website voldoet aan de vereisten van digitale toegankelijkheid?
- Welke kanalen kan ik het beste inzetten voor de digitale toegankelijkheid?
Tijdens de Summercourse ben ik weer helemaal aangesloten op de laatste actualiteiten in de digitale wereld. Tevens heb ik een slag kunnen maken naar de toepassing ervan en hoe te implementeren. Kan alleen maar van pas komen toch?